Storo Storsenter deler gleden

For tredje året på rad har vi bistått Storo Storsenter i å arrangere julekalender for sine kunder. Blant hundrevis av julekalendere i sosiale medier, ønsket Storo Storsenter å gjøre noe helt spesielt. I stedet for å la kundene konkurrere om å vinne premier, ble deltakerne oppfordret til å nominere andre til å vinne. Budskapet: Del gleden!

Og ja – vi fikk Storo-nissen til å gå rundt på senteret og betale for gavene til tilfeldig handlende. Totalt spanderte nissen julegaver for over 60.000 kroner. Se video her:

Viktig å skille seg ut

I et marked som flommer over av julekalendere var det ønskelig å gjøre noe nytenkende for å skape engasjement og synlighet. Vi gjentok suksessen fra 2013 og 2014, og merker oss at flere andre kjøpesentre har valgt lignende strategier nå, noe vi ser på som et kvalitetsstempel i seg selv.

Dette fikk vi til

Målet for julekalenderen var å knytte positive assosiasjoner til Storo Storsenter, gjennom å involvere både eksisterende og potensielle kunder. Kampanjen skapte engasjement både eksternt og internt. Vi eksponerte enkeltbutikker og produkter, samt viste bredden i Storo Storsenter. Her er noen resultater:

  • Over 50 butikker bidro med gaver for til sammen 119.000 kroner.
  • 5 815 klikk inn til julekalenderen
  • 1 529 historier
  • 1 av 4 besøkende via annonsene fortalte en historie
  • 815 nye følgere/likes på facebook
  • 998 nye nyhetsbrevabonnenter
  • .. En gledeståre eller to: