Dine30 – Helsedirektoratet

Dine30 from Gambit H&K on Vimeo.

I dag kjenner færre enn 4 av 10 til Helsedirektoratets anbefaling for fysisk aktivitet. Generell bevissthet rundt (og interesse for) de negative effektene av lite fysisk aktivitet, er lav. De fleste er trolig klar over at fysisk aktivitet er sunt og har positive konsekvenser, men de mangler evnen til å omsette gode intensjoner til handling i sin hverdag.

Kampanjen Dine30 skal begeistre og opplyse at alle kan gjøre enkle grep for å komme i gang, og vise hvordan med utgangspunkt i de signalene som trigger atferd. Du kan gjøre det hjemme, på jobben, med venner eller sammen med familien.

Budskap og begreper er forenklet for å gjøre det forståelig. Vi har benyttet poenger og situasjoner som målgruppen kan relatere seg til. Ved å bruke humor som virkemiddel blir kampanjen mer inkluderende, engasjerende og sympatisk.

Hovedelementene er konseptutvikling, kampanjefilmer, grafisk profil, informasjonsmateriell og Facebook-siden Dine30. Facebook.com/DineTretti

Kampanjens kortsiktige mål er at flere skal kjenne til myndighetenes anbefaling om minst 30 minutter daglig moderat fysisk aktivitet. Kampanjens langsiktige hovedmål er at flere kjenner til og følger myndighetenes anbefaling om minst 30 minutter daglig moderat fysisk aktivitet.

Har du fått deg dine30 idag?