Norges Dyrehelter

Siden 2014 har Agria Dyreforsikring stått bak kampanjen Norges dyrehelter. En gang i året berømmer Agria Dyreforsikring dyrenes innsats i samfunnet. Prisen blir tildelt dyreeier og dyr, som daglig utgjør en forskjell for mennesker og andre dyr.

I ti uker kan alle nominere kandidater på Agrias Facebook-side. Hver uke kårer Agria en delvinner som fikk synlighet i egne, betalte og fortjente kommunikasjonsflater.

Dette fikk vi til i perioden 2014-2016

I Norge er Agria Dyreforsikring den største aktøren innen dyreforsikring, men i 2014 hadde kun 1 av 3 dyreeiere hørt om selskapet. Agria Dyreforsikring ønsket å posisjonere seg som forsikringstilbyderen med spesialkompetanse på dyreforsikring, og med et ektefølt dyreengasjement. Samtidig visste vi at tema dyr var noe som engasjerte, og kunne gi grobunn for fantastiske historier som engasjerte brede målgrupper. Dette engasjementet kunne Agria bruke for å nå ut med sitt budskap og sin merkevare.

  • Økt merkevarekjennskap til Agria Dyreforsikring (undersøkelse av Norstat)
  • Over 100 medieoppslag i nasjonale og lokale medier
  • Over 3000 nominasjonsbidrag
  • Over 40 000 har involvert seg i sosiale medier ved å støtte, kommentere og dele kampanjen

Hat trick – traff en nerve

Gjennom en 10 uker lang kampanje som benyttet samspillet mellom Facebook, riksmedier, event og annonsering, klarte Agria Dyreforsikring å treffe en nerve hos både journalister, lesere og engasjerte dyrevenner. Kampanjen ble gjennomført for tredje året på rad i januar-mars 2016.

Møt sporhunden Aramis

For tre år siden oppdaget Stein Karstensen at den fire år gamle briarden Aramis hadde et stort talent for å gå spor. Siden den gang har duoen rykket ut flere ganger i måneden for å hjelpe fortvilte hundeeiere fra hele landet til å finne igjen savnede kjæledyr. Aramis reiser land og strand for å spore opp hunder på rømmen. De siste årene har han hjulpet 22 hunder trygt hjem. Aramis ble kåret til hele Norges dyrehelt i 2014.

Norges dyrehelter