Klarna: Söta bror blir norsk

klarna smoothVi har siden 2013 bistått det svenske betalingsselskapet Klarna med PR- og kommunikasjonstjenester i Norge. Som et relativt ungt betalingsselskap i et raskt voksende e-handelsmarked hadde Klarna utfordringer med lav kjennskap blant sluttbrukerne, og en oppfattelse blant norske nettbutikker av selskapet som en svensk aktør i et norsk marked.

I 2013 lanserte også selskapet «Klarna Checkout» i Norge – en løsning spesialutviklet for handel via mobile enheter. Posisjoneringen av Klarna som den ledende betalingsleverandøren på mobil står sentralt i vårt løpende arbeid.

Dette har vi fått til

Gjennom målrettet proaktivt mediearbeid har vi generert flere titalls mediesaker, og hundrevis av unike klipp, i nasjonale, regionale og lokale medier i Norge. Vi involverer Klarnas eksisterende og potensielle kunder i mediearbeidet vårt, noe som bidrar til å bygge gode relasjoner og gir merverdi for nettbutikker som ønsker et samarbeid med Klarna.

Internasjonal suksess

Klarna er et selskap i ekstrem vekst, og er en global aktør i betalingsmarkedet. Samtidig som det er essensielt å vise frem lokale suksesshistorier i Norge, er det også viktig for Klarna å vise at de er et internasjonalt teknologiselskap. Gjennom vårt PR-arbeid har vi skapt flere store nyhetssaker i nasjonale medier der Klarna representerer kremen av gründersuksess i Norden og tar rollen som en tankeleder i e-handelsbransjen.