IMG_5979

Velkommen til miniseminar om kreative kommunikasjonstrender for 2015

Kreative og digitale trender får stadig større betydning for kommunikasjonsarbeidet i norske virksomheter, enten målet er å engasjere forbrukere eller ansatte, flytte merkevarepreferanser eller formidle egen virksomhetsstrategi. Det nytter ikke lenger å ha en tydelig formening om hva som skal kommuniseres, dersom barrierene knyttet til hvordan budskapene skal formidles, ikke overvinnes. Kreative løsninger for å forsere disse barrierene og differensiere egen virksomhet gjennom kommunikasjon, skaper nye muligheter. Samtidig stiller det nye krav til ledere med ansvar for PR, kommunikasjon og markedsføring.

For å bidra til at du og din virksomhet lykkes med å bruke kommunikasjon effektivt i 2015, inviterer vi til et kort og inspirerende fagseminar. Her tar vi for oss utviklingstrekk innen kreativ formidling, vi ser nærmere på konsekvensene av at kommunikasjonsdisipliner smelter sammen, og gir konkrete eksempler på «beste praksis» fra kunder i inn- og utland.

Vi benytter også anledningen til å arrangere en aldri så liten «innflyttingsfest» for vår nye byråenhet, Bisqit.

Agenda 9. desember

15:00 – 15:15
Kommunikasjon eller transformasjon? Norske ledere fokuserer stadig mer på hva digitale utviklingstrekk betyr for bruken av ulike kanaler. Men burde fokuset i større grad rettes mot behovet for å endre egen forretningsmodell og transformasjon av dagens virksomhet? Med bakgrunn som leder i Amedia, Creuna og Accenture, vil vår nye CEO, Gaute Engbakk, se nærmere på kommunikasjon i et digitalt forretningsperspektiv

–  Gaute Engbakk, CEO, Gambit H+K

15:15-15:45
Kreative trender for 2015. London er det kommunikasjonsmarkedet som endrer seg raskest i vår del av verden. Hvilke trender og kommunikasjonsformer ser vi herfra av spesiell betydning for vårt hjemmemarked? Vi ser nærmere på virksomhetene som best klarer å nyttegjøre seg av disse utviklingstrekkene for å formidle egne minneverdige og effektfulle historier i både bedrifts- og konsumentmarkedet.
 – Simon Shaw, Creative Director EMEA, H+K Strategies

15:45-16:05
Den riktige ideen. Tiden da særegne kreatører hadde monopol på utvikling av ideer er forbi. I dag handler det vel så mye om å finne et tydelig konsept som effektivt kan romme flere og skreddersydde ideer tilpasset ulike kanaler og målgrupper. Hvordan sikre at du faktisk får rett idé tilpasset behovet ditt, enten den kommer fra egne ansatte eller en byråpartner?
 –  Jakob Skåltveit, Managing Director, Bisqit Norge

16:05-16:25
Gamification – Dagens 14-19 åringer (Generation Z) vil om få år bli en av verdens største konsumentgrupper i USA, Europa og BRIC-landene. Hør mer om spillet som forandret musikkindustrien for alltid, vitenskapen bak det å skape lyst, å trekke kunder til seg, styre atferd og forstå motivasjonen bak neste generasjons kjøpsbeslutninger.
 – Claus Knuth, Director Creative & Strategy, H+K Danmark

16:25-16:35
Vi avslutter det faglige programmet med innspill og spørsmål, og håper på en interessant meningsutveksling

16:35
Housewarming for Bisqit – Servering av mat og drikke for dem som ønsker det

Dato: 9. desember
Tid: Fagseminar kl. 15.00-16.30 / Housewarming fra kl. 16.30
Sted: Bisqit/Gambit H+K, Fridtjof Nansens plass 4, Oslo
Påmelding: http://bit.ly/1ykdPdY (Vi har ca. 80 plasser på fagseminaret – førstemann til mølla!)

Julebonus: Vi trekker en verdig vinner av en gratis workshop blant de påmeldte virksomhetene. Gi oss en kort begrunnelse i registreringsskjemaet, og du er med i trekningen.

Har du spørsmål? Ta kontakt med oss på post@gambit.no eller 22 04 82 00